Chantal zet zich als directeur inclusive banking van ABN AMRO (en als lid van de Financial Alliance for Women) in om de producten en dienstverlening in de volle breedte van het bedrijf inclusiever en toegankelijker te maken voor verschillende klantgroepen waarbij er gestart wordt met de vrouwelijke klanten.
Samen met McKinsey heeft de bank onderzoek gedaan naar de barrières die worden ervaren door verschillende vrouwelijke klantgroepen ten aanzien van bankieren en financiën. Samen met stakeholders en partners zet zij haar schouder onder het wegnemen van de in het McKinsey rapport genoemde barrières. In het gesprek gaf zij aan dat 52 procent va de vrouwen en 30 procent van de mannen niet financieel zelfstandig is. Er is volgens haar dan ook echt werk aan de winkel in onze maatschappij.
Deze topvrouw durft hulp te vragen te vragen en zich kwetsbaar op te stellen. Chantal schroomt niet om in de raad van bestuur vergadering te vragen: ‘’Wie kan me hier bij helpen’’. Zij ziet het als een kracht die we vaker in mogen zetten als vrouw. Voor deze bijzondere vrouw zit inclusiviteit, diversiteit en vrouwelijk leiderschap diep verankerd in haar zijn als persoon. Het is bij haar dus geen keuze maar een zijn.